Sagt om bogen


Lektørudtalelse (uddrag):

“Rigtig god fagbog om det at skrive en fagbog”

”Tilgængelig og pædagogisk velstruktureret gør-det-selv guide, hvor forfatteren, der også er coach, tekstforfatter og underviser, netop selv beviser ideen og skriver en vellykket fagbog. Det ville så måske være mærkeligt andet, men det er faktisk en rigtig god guide Rikke Moos skriver. Og der findes faktisk ikke andre bøger, som så grundigt og relativt tilgængeligt tager en mulig forfatterspire i hånden, og det hele vejen …”

Se hele lektørudtalelsen

 

Anmeldelse på Vi Kvinder:

“Denne bog er et must for enhver forfatterspires boghylde”

Vil du gerne udgive en bog, men ved ikke rigtigt hvordan, er denne bog den første, du skal købe. Ikke alene punkterer Rikke Moos myten om, at det er brødløst at udgive en bog. For selvom forfatterhonoraret er lavt, kan en bogudgivelse åbne døren til bedre og helt nye karrieremuligheder.

Denne bog er skrevet med passion og en flair, der gør, at man føler sig godt guidet i alle bogbranchens store og små detaljer.

Ikke alene coacher Rikke Moos dig i, hvordan du får en får en idé og udvikler den. Du bliver også guidet godt igennem om skrivefærdighederne rækker, skriveprocessen, organisering af bogen, digitale udgivelser, bibliotekspenge og forlagskontakt for blot at nævne nogle af de hjørner, bogen kommer godt og grundigt ind i.

… Kapitlet om markedsføring er fremragende og kan med fordel også læses af forfattere, der ikke er tilfredse med deres forlags markedsføring. Rikke Moos lægger op til en lang større indsats fra forfatterens side – og når man ved, at markedsføring selv fra store forlag kan begrænse sig til en pressemeddelelse eller bannerannoncer, er det god grund til at læse nærlæse dette kapitel.

Bogen er let at læse og giver samtidig et realistisk overblik over, alt det arbejde der går forud for at udgive en bog. Vejledninger og tjeklister er enkle, overskuelige og rammer plet i forhold til, hvad man skal vide, når man udgiver en fagbog. Denne bog er et must for enhver forfatterspires boghylde.

Læs hele anmeldelsen


Anmeldelse på Cammilla Rysgaards blog:

“Gode tips til alle områderne”

” Bogen giver inspiration og tips til, hvordan du skriver, udgiver og markedsfører din fagbog, bl.a.:

  • Hvordan du skriver en god synops
  • Hvordan du planlægger din bog
  • Hvordan du laver en markedsføringsplan for din bog
  • Hvordan du kommer din skriveblokering til livs
  • Hvordan du opbygger en ‘business’ omkring din bog.

Eftersom jeg selv har været igennem processen med at skrive en bog, forventede jeg ikke de store ahaoplevelser i denne bog. Men der må jeg komme med ros til Rikke. Hun har formået at skrive en enkel bog med god substans. Den giver et godt overblik over hvilke trin man skal igennem og giver gode tips til alle områderne. Når jeg skal i gang med min næste bog, vil jeg helt sikkert benytte flere af hendes tips …

… Hvis du selv overvejer at skrive en fagbog, så vil jeg på det varmeste anbefale dig at starte med at læse Rikkes bog “Fra idé til bestseller”.

Læs hele anmeldelsen



Læseranmeldelse:

“Fantastisk redskab, der gør processen overskuelig!”

“Drømmer du om at skrive en fagbog? Så kan du med bogen “Fra idé til Bestseller” kaste dig ud i projektet med ro i sindet.

Trin-for-trin guider Rikke Moos dig gennem forløbet. Du bliver guidet gennem de overvejelser du skal gøre dig og de handlinger du skal foretage på en både let og overskuelig måde. Rikke Moos tager dig så at sige i hånden på en både anerkendende og respektfuld måde. Og hvor jeg tidligere har set det at udgive en bog som noget voldsomt og stort, har jeg nu tillid til at opgaven er overkommelig og en positiv process.

Tillykke til Rikke Moos – du har udført et Mesterværk. Og rigtig god fornøjelse til dig, der derfor nu kan realisere din drøm”.

Bente Tromborg, 2Wellness



Anmeldt på Mikronet.dk:

“Tænker du på at skrive en bog, så skaf denne bog og gå i gang”
“Tænker du på at skrive en bog, så skaf denne bog og gå i gang. Er du i tvivl, om du magter at skrive en bog, så læs bogen alligevel, få hjælp til at rydde tvivlen af vejen.

Rikke Moos har med udgangspunkt i sine egne erfaringer, som fagbogsforfatter, skrevet en håndbog om kunsten at skrive og udgive en faglig bestseller. Hun vil med bogen inspirere og guide nye forfattere til at realisere drømmen om at skrive en bog. Men hun stopper ikke der. Med en baggrund indenfor markedsføring webkommunikation og er hun opmærksom på, at en bog også skal markedsføres effektivt af forfatteren, især på de on-line medier …”

Læs resten af anmeldelsen



Omtalt i Magisterbladet, 28. januar 2011:

“Unikt indblik i vejen fra tastatur til færdig bog”
“Du får et unikt indblik i vejen fra tastatur til færdig bog. Og anstrengelserne er godt givet ud, for forfatterskabet booster både dig som ekspert og din videre karriere. Som forfatter til en fagbog viser du nemlig, at du er ekspert inden for dit felt, og din bog bliver dermed et uvurderligt markedsføringsredskab”.

Se bladet her



UGENS BOG hos Forbundet Kommunikation og Sprog

“Ugens bog”
“Et forfatterskab kan booste din virksomhed og din karriere. Som forfatter til en fagbog får du demonstreret at du er ekspert inden for dit felt. Nu er der udkommet en fagbog om, hvordan man skriver en fagbog.

En fagbog kan fungere som markedsføringsredskab for både dig selv og din virksomhed. Men hvordan kommer fra punkt A til B – fra ide til færdig bog?

Det har Rikke Moos, ejer af firmaerne Webskribenten og Bogsucces, nu skrevet en bog om. ”Bliv forfatter til en bestseller” gennemgår hun hele processen – fra ide, til tastatur, til udgivelse og markedsføring.”

Se hele omtalen her

Leave a Reply

Tilmeld dig gratis forfattertips